Archiv štítku: Česká televize

Petice „za nové referendum“, aneb neuvěřitelná mediální manipulace

Když jsme shlédli skutečnost o petici, která byla založena pár chvil po vyhlášení výsledků referenda o brexitu, nemohli jsme uvěřit, že je něco takového v roce 2016 v Evropě možné. Neuvěřitelná série polopravd, holých lží a manipulací, kterou kopírují všechna velká média, je děsivá a ukazuje, že svoboda tisku zde již neexistuje. Média „jdou na ruku“ Evropské unii, a to i za cenu neskutečných lží.

Zaprvé. Petice podle zpráv ještě v sobotu 25.6. obsahovala výzvu k opakování referenda a vyšla v pátek 24.6. Skutečnost je jinde. Petice vznikla několik týdnů před referendem a je výzvou k upravení pravidel pro referendum o vystoupení z EU. Vyžaduje minimálně účast 75% (účast 23.6. byla 72%) a minimálně 60% hlasů pro vystoupení z EU, aby se skutečně muselo provést (zastánci brexitu vyhráli poměrem 52:48). Nejzásadnější je tedy to, že lidé podepisují něco, co ve skutečnosti má jiný obsah, než deklarují média. Vlastně, lidé podepisují?

Ani ne. Petice je internetová. Podepsat jí může kdokoliv na světě, odkudkoliv. Prokazatelně již obsahuje minimálně desítky tisíc falešných podpisů. Tak například, z Vatikánu, který má 800 obyvatel, petici podepsalo již skoro 40 000 lidí. Toto média vůbec nezmiňují. Zmínil se o tom až The Guardian. A o tom je vlastně další a vůbec největší lež této mediální kauzy. Petici, jak píše například iDNES.cz, jak tvrdí Český rozhlas, Česká televize, Sky News a vlastně mnohá největší média, především z kruhu těch médií, která bojovala proti brexitu, podepsaly více než tři miliony Britů. Skutečně?

Aktivisté z Pro-vlast.org uskutečnili průzkum pomocí vyhledávače klíčových slov. Národnost „Great Britain“ v petici, která v době průzkumu měla již přes dva miliony hlasů, uvedlo pouze necelých 400 000 podepisujících. Neuvěřitelné. Je tohle vůbec možné? Je možné, aby média takto lhala? Svět navíc oběhla další informace, že petici založil příznivec brexitu. Ten tvrdí, že petice byla zneužita. Média to však podávají tak, že se vlastně příznivec brexitu toho brexitu obával. Z hlasujících pro odchod Británie z EU tak média dělají hlupáky.

Musíme navíc upozornit, že podpisů můžete vytvořit tolik, kolik máte emailových schránek, podepsat můžete z kteréhokoliv koutu světa, odkud též můžete bez problému označit sebe za Brita. Reálný počet, tedy necelých 400 000 ze dvou milionů, tak bude ve skutečnosti ještě o mnoho nižší. Jak je tohle vůbec možné? Sdílejte, prosíme, článek mezi lidi. Ať se neobávají. Petice NEMÁ pro vládu království žádné závazky, je totiž internetová. Jenže lidé, kteří jen čtou média, se to nedozví.

Petice zde. Posuďte sami….

Lživá zpráva o petici na stránkách České televize

Lživá zpráva o petici Česká televize

Lživá zpráva o petici na stránkách Mladé fronty

Lživá zpráva o petici iDNES.cz

Lživá zpráva o petici na stránkách Lidových novin

Lživá zpráva o petici Lidovky.cz

Lživá zpráva o petici na serveru Ceskenoviny.cz

Lživý článek o petici Českénoviny.cz

Styděl jsem za to, že tu pracuji. Adam Komers po 25 letech opustil řady České televize

Postavil se vedení ČT již jednou, v případě Jany Bobošíkové. Nyní však tiše odchází. Morálka v televizi již byla neúnosná. „Stydím se za to, že tu pracuji,“ tvrdí Adam Komers. V televizi strávil čtvrt století. Nyní má pocit, že se prostředí vrací do normalizačního období. Ředitel a potažmo vedení veřejnoprávní České televize nutí reportéry dokonce k soft verzi autocenzury.

Po redaktorech ČT se totiž poslední dobou požaduje jediné, a to je 100% poslušnost. Na rozloučenou se svým zaměstnavatelem na sklonku letošního dubna na svém facebooku Komers napsal: „Upřímně přeju České televizi, všem jejím zaměstnancům i věrným divákům, aby současné pseudomanažerské období přežili. Lehké to nebude, ale mně už pro boj s větrnými mlýny nějak došly síly.“

V rozhovoru pro Mediahub.cz Komers uvádí:„velmi si vážím svobody a v ČT jsem si připadal čím dál více nesvobodný.“ Komers dokonce změnil i profesi. Restart nyní prožívá ve vlastní vinárně v pražské Myslíkově ulici. Tam si prý s lidmi často o ČT povídá. Tvrdí, že prostředí na Kavčích horách odpovídá akváriu, ve kterém si můžete spokojeně plavat, a níž byste přišli do kontaktu s okolním světem. „A to bylo v poslední době dost depresivní, protože jsem měl kolem sebe jenom naštvané a frustrované lidi,“ říká.

Problém v sídle veřejnoprávního média tkví nejen ve vedení. To vymyslelo mnoho překážek k tomu, aby reportér mohl pracovat. „Na všechno je potřeba tisíc razítek, nikdo na sebe nechce brát odpovědnost,“ shrnuje Komers. Odmítá, aby na něj na kanálu ČT1 vybaflo televarieté, zatímco na druhém kanále běžely staré, mnohdy neplatné cestopisy. „To se pak za tu instituci, ve které pracujete, začnete strašně stydět,“ doslova říká.

ČT též čelí kritice kvůli zakázkám u vybraných firem a pochybnému oceňování těchto zakázek. Komers v rozhovoru jasně říká: „Kdo se proti něčemu takovému ozve, s tím se nekompromisně zatočí.“ Pracovníci ČT se tak naučili o této situaci mlčet. Jak v rozhovoru, tak na svém facebooku také dává najevo svůj vztek z toho, že Senát odmítl, aby byla Česká televize pod dohledem Nejvyššího kontrolního úřadu. „vedení ČT vám řekne, že probíhají audity a že to Rada ČT kontroluje, ale to je naprosto směšný argument,“ říká Komers. „Rada ČT už několikrát prokázala, že funguje spíš jako osobní ochranka generálního ředitele než kontrolní orgán,“ dodává.

Poprvé začal přemýšlet o odchodu ze svého zaměstnání poté, co na Radu ČT podal stížnost ohledně některých věcí ve zpravodajství, které by tam neměly být. Loajalita k vedení je pro redaktora ČT alfou a omegou. Jakmile by totiž dal najevo jakýkoliv opačný názor, byl z něj podle Adama Komerse „hlavní nepřítel lidu.“ Ve chvíli, kdy Rada stížnost smetla ze stolu, doslova řekl: „Najednou jsem si připadal jako bych se ocitl v laboratoři pro výzkum totalitních režimů.“ Ostatní redaktoři, kteří tvoří mladý a nezkušený kolektiv plný lidí ochotných k autocenzuře, jej obratem zavrhl. „Začnou vás skandalizovat jako nepřítele ČT24 a zjistíte, že jsou najednou lidé, kteří se s vámi bojí potkávat a mluvit,“ říká Komers.

 

Zprávy FTV Prima: Jak zpravodajskému týmu došly nervy s multikulturalisty

Jako nejdůvěryhodnější televizní zpravodajství o migrační krizi v nedávném průzkumu dopadly právě zprávy FTV Prima. K Primě se přiklonila třetina dotázaných. Důležité je ale vědět, že ne vždy se dalo vychválit právě za nestrannost. Každý novinář může podlehnout své vlastní masáži, v tomto případě masáži multikulturní. Když se ale režim multikulturalismu obrátí proti němu, je jen na něm, zda začne poslouchat úplně každý příkaz, nebo zda si půjde, třeba i za cenu tlaku, vlastní cestou.

Velký zlom přišel v tématu takzvaných „pomalovaných kravínů.“ Iráčtí uprchlíci, kteří by údajně měli být křesťanského vyznání, přicestovali do České republiky. Protože se jednalo o bohaté snoby, nebyli spokojeni s ubytováním. Jeden z otců v rodině označil byty za „přemalované kravíny.“ Problém pro Primu nejspíše nebyl to, že to onen Iráčan řekl, nicméně hlavní potíže si Prima způsobila tím, že o tom podala reportáž v hlavním zpravodajství. A vzápětí přišla rychlá reakce.

Hate Free Culture reportáž okamžitě označuje za manipulaci. Překlad je prý vytržený z kontextu, je chybně vyložený a tím poškozuje pověst Iráčanů. Těm Prima měla způsobit problémy tím, že na ne svalila vlnu nenávisti. FTV Prima však kontruje. Přizve si další certifikované překladatele a skutečně oni potvrzují, že se jedná o „přemalované ubytování pro dobytek.“ To však nestačí českým senátorům. 17 z nich podalo podnět na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) s tím, že by měla případ projednat.

HFCS

Množí se reportáže Primy na dané téma s aktualizacemi kauzy. Prima vydává reportáž, která je pro nás, kteří neprostudovali zákony o rozhlasovém a televizním vysílání, překvapivá. V zákonech o zpravodajství totiž visí odstavec o „utvrzování stereotypů ve vztahu k menšinám.“ Prima v reportáži uvádí, že již byla RRTV napomenuta za to, že se tým zpravodajství v jedné z reportáží vyjádřil o vyšší kriminalitě romské komunity. Stejně tak Prima předpokládala, že RRTV napomene televizi i nyní. V reportáži se hovoří o „nemožnosti vést kritickou a svobodnou debatu,“ jelikož reportér musí o tomto zákoně uvažovat, přestože má před sebou pravdivou událost. Menšiny jsou tak ve výhodě i před zákonem o médiích.

Politická korektnost, jakoby zmítala v hlavách oněch sedmnácti senátorů více než logické uvažování. Při další reportáži se Prima právě některých z nich ptala, proč podali podnět na RRTV. Zdeněk Papoušek (KDU-ČSL), samotný iniciátor podnětu, Primě naznačil, že o případu nemá informace, že uprchlíci mohli být v době natáčení reportáže o přemalovaném kravíně ještě spokojeni a pak změnili názor. Z RRTV ještě nepřišlo žádné oficiální vyjádření.

Primy se zastal zástupce ombudsmanky Šabatové, Stanislav Křeček. Ten se zaměřil především na fakt, že se sám Iráčan k tématu bydlení neustále vracel a chtěl jej probírat. „Z toho vyplývá, že ho to téma pálí,“ říká. Tím se naopak dostal do silného tlaku na sociálních sítích, kde mu multikulturalisté tvrdili, že jako zástupce ombudsmana musí být nestranný. Sama Anna Šabatová Křečka za jeho názory kritizuje již dlouhodobě. Podle ní není správné, že Křeček nemá stejný přístup a názory jako ona.

Nicméně projekt NF Generace 21 kompletně selhal. Většina nevděčných migrantů prchla nejdříve do Německa. Odtud část odjela zpět do Iráku a část požádala o azyl spolkové úřady přímo v Německu. Na FTV prima však došlo k definitivnímu obratu. Od té doby jsme v hlavním vysílacím čase mohli shlédnout již dvě reportáže kritické k HateFree Culture, nebo třeba reportáž o Moelenbeeku, čtvrti v Bruselu, odkud přišly teroristické útoky v Paříži a Bruselu. Další reportáž o politické korektnosti na Primě upozornila třeba na událost, kdy se západní novinář pokusil dostat se s migranty přes hranice. Byl zatčen, pokutován, ale ilegální imigranti byli ponecháni jít dál svojí cestou. Stejně tak řidiči autobusů, kteří vezli migranty z Česka do Německa, čelí obvinění z převaděčství, zatímco Iráčané problémy nemají.

Šikana ze strany HateFree, senátorů a také minulé tlaky RRTV proti televizi Prima, jejíž zpravodajství i podle minulých vyjádření Rady „posiluje etnické napětí v české společnosti,“ Primu zatím do kouta nezahnaly. Zpravodajství je, krom kauzy s Iráckými migranty, ještě velmi opatrná, nicméně se jedná v současnosti o jedno z nejobjektivnějších míst českého zpravodajství.

 

Jan Moláček, reportér ČT, sdílí články ze stránky, na které píše protižidovský extremista

(Článek obsahuje úpravu. Psali jsme, že web manipulatori.cz patří Větrovcovi. Ve skutečnosti je to „jen“ člen jeho redakce. To ale pořád neospravedlňuje, že Jan Moláček sdílí články ze stránky, se kterou spolupracuje islámský imám, který vyzýval k zabíjení Židů!)

Reportér veřejnoprávní České televize se, jako další její zaměstnanci, nebrání svými sympatiemi k islámu a nenávistí k odpůrcům. Před pár dny přál vlastencům, aby je srovnali muslimové a po následném smazání tohoto příspěvku, který poukazoval na komentář člena IVČRN Bartáka o „modlení se za teroristický útok“, napsal nový, ve kterém přímo srovnal cíle Bloku proti islámu a Islámského státu.

Po krátkém shlédnutí jeho profilu jsme zjistili, že jeho obdiv k islámu míří i k jeho nejradikálnějším představitelům z České republiky. Na své facebookové zdi otevřeně sdílí články stránky manipulatori.cz. Tam píše i extremista Lukáš Větrovec (zde). To si ostatně mohl Moláček jako reportér zjistit, ale evidentně to ignoruje. Detaily stránky manipulatori.cz jsme vám již poskytovali. Stránka formou kopíruje HateFree Culture, jenž též se stránkou spolupracuje na vyvracování HOAXů. Se stejným cílem užívá odkazy na tuto stránku i Moláček.

Větrovec je známý především kvůli vidu z mešity, kde otevřeně vyzýval muslimy k nenávisti proti Židům. Video pod článkem. Vysoký muslimský představitel vyzývá muslimy k džihádu proti nepřátelům islámu. Za ty označí Izrael a Židy. Ti podle překladu pátečního kázání, který čte a tím pádem se s ním ztotožňuje, chtějí všechny muslimy vyvraždit.

Není to jediný přešlap Moláčka na jeho zdi. Projevil například souhlas s Kollerovým bojkotem klubů, kde zahrál či zahraje Ortel. Ještě předtím napsal „ještě zbývá vymyslet, jak zakázat Konvičkovi mluvit na demonstracích“. Dále pak dementoval zprávy svých kolegů, kteří při živém vstupu na demonstraci na Hradčanském náměstí v Praze 6.2. řekli, že náměstí je „v podstatě celé zaplněné“. Podle výpočtů se na Hradčanské náměstí vejde cca 20 000 lidí a zaplněné bylo obsazené zhruba ze dvou třetin. Moláček tedy podpořil teorii ČT o tom, že odhad policie byl 1200. To by odpovídalo cca 11% kapacity náměstí.

Z jeho příspěvků je patrné, že je velkým obdivovatelem Bohuslava Sobotky, jemuž notuje a sdílí jeho příspěvky a trpí velmi těžkou hate speech proti odpůrcům islámu, jako je například Konvička. Je však patrné, že se zabývá jen osobně těmi výraznějšími osobami, které mají vliv a ne těmi nebezpečnými. Velmi tvrdého Bartoše, který se netají nenávistí k Židům jako osobám, ignoruje. Loni například ve svém příspěvku propagoval přijetí Turecka do EU, které má prý smysl kvůli cenám roamingu.

ČT24 šířila HOAX o hrdinném muslimovi, následně jej bez omluvy smazala z článku

Česká televize má před sebou možný velký průšvih. Několik dní po útocích v Paříži se na stránkách ČT24 objevil článek s názvem „Mnoho životů zachránili v Paříži hrdinní muslimové„. ČT tím navázala na sérii zpráv o muslimech, kteří zachraňovali životy civilistů při teroristickém útoku, aby tak přesně na míru dodala důkaz o tom, že útok muslimů s výkřiky Allahu Akhbar nemá nic společného s islámem. Příběh muslima – strážce, který měl rozpoznat výbušninu u vstupu na stadion Stade de France, je však HOAX. ČT čerpala z jediného neověřeného zdroje.

UPDATE: ČT24 upravila článek a smazala z něj zmínku o hrdinném muslimovi ze Stade de France. Bez prohlášení, bez omluvy, se starým datem. ČT tedy dělá mrtvého brouka! Více zde.

Základem pro zdroj, kterým byl „náhodou“ saúdský reportér Wall Street Jurnal, byl pouze jeho status na sociální síti Twitter. Vyposlechl si totiž příběh strážného u vchodu do Stade de France jménem Zouheir, který vyprávěl o tom, jak jeho kolegové při prohlídkách rozpoznali výbušný opasek a zabránili tím ztrátě až stovek životů. Ve statusu pak tvrdil, že to byl právě Zouheir, který přímo zabránil teroristovi ve vstupu na ochozy.

Během několika hodin si však uvědomil, že spáchal velikou chybu v popisu události, který tedy o nějakých 150 minut později upravil. Mezitím však status sdílely tisíce lidí a kopírovala jej mnohá média, včetně právě České televize, či třeba Hate Free Culture nebo serveru Manipulátoři.cz.

Problém ČT24 však je, že zatímco Hate Free a Manipulátoři vydali v reakci na aktualizaci okamžité prohlášení, že se jednalo o omyl, Česká televize jednoznačný HOAX, který propaguje islám jako náboženství míru, nesmazala ani neaktualizovala.

Navíc si musíme připomenout, že již v době, kdy tyto české multikulturní servery článek vydávaly, již bylo všem, kteří si ověřili zdroj, jasné, že byl status opraven. Ani jeden server si tedy zdroj neověřil, čímž se všechny dostaly do pokrytecké pozice, jelikož již dlouhodobě a někdy i nepravdivě protiislámské a protiimigrační zprávy ověřují a pak vyčítají, že ti „xenofobové si samou nenávistí ani neověří informace“. Takže ani Hate Free, ani Manipulátoři v tom rozhodně nejsou nevinně.

Co je ale velmi znepokojující, je fakt, že server ČT24 ignoruje výzvy ke smazání článku a omluvě. Aktivistka Lea Vojteková dokonce několikrát na facebookové stránky ČT24 sdílela informace o tomto HOAXu a reakcí bylo smazání příspěvku během pár vteřin. Pokus poté ještě dvakrát zopakovala, se stejným rychlým výsledkem.

Dá se k tomu ještě něco dodat? Je normální, aby veřejnoprávní televize bez povšimnutí úřadů přímo porušovala Zákon o veřejnoprávních médiích? Stop-multikulti nicméně posílá stížnost Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Pokud musíte tuto multikulturní novinářskou tragédii platit, doporučujeme vám, udělejte totéž. Tohle nemůže ČT pořád procházet!

 

VÝZVA: stěžujte si na ČT! více zde.